Swiss Sense opent eerste City Store in grootste indoor mall

Nieuw winkelconcept gelanceerd in vestiging in Leidschendam

Swiss Sense City Store Leidschendam

In de grootste overdekte mall van Nederland, Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, opent Swiss Sense vrijdag voor het eerst haar deuren. Daarmee viert de slaapspecialist een dubbele primeur: het is de eerste City Store van het bedrijf in Nederland met een nieuw winkelconcept, waarin nog meer aandacht is voor inspiratie.

Aanleiding voor de uitbreiding naar Leidschendam is dat Swiss Sense een nog groter publiek wil inspireren om van de slaapkamer een fijne plek te maken. “We slapen een derde deel van ons leven. Dan is het belangrijk dat de slaapkamer een ruimte is om rust in te vinden. Met deze winkel willen we letterlijk en figuurlijk nog dichter bij de consument komen. Waar kan dat beter dan in ‘s lands grootste overdekte mall?”, verklaart Erik Diks, COO van Swiss Sense. “Dit is geen traditionele woonboulevard, maar een high traffic locatie waar we willen leren van de consument. Daarmee kunnen we nog beter aansluiten op de behoeften van onze klanten.”

Mijlpaal
De winkel in Leidschendam is de eerste City Store van de slaapspecialist. Alle overige vestigingen van Swiss Sense in Nederland, 47 in totaal, zijn niet midden in een stadscentrum gevestigd, maar verder daarbuiten. Of er meer ‘stadswinkels’ komen, is nog onduidelijk. “We denken dat er meerdere vormen van winkelen gaan komen waarop we anticiperen. Dat wil niet automatisch zeggen dat we weggaan van de traditionele woonboulevard, maar wel dat we ons begeven waar de consument is”, aldus Diks.

Met de komst naar Leidschendam is Swiss Sense nu op tien plekken in Zuid-Holland aanwezig. Andere winkels zitten in Den Haag (2), Rotterdam, Gouda, Capelle aan den IJssel, Leiderdorp, Barendrecht, Spijkenisse en Gorinchem. 

Voorrang voor textiel
Westfield Mall of the Netherlands beslaat 117.000 vierkante meter aan vloeroppervlakte en bestaat uit zo’n 280 winkels. Er zijn behalve modezaken ook een bioscoop en een foodmarket gevestigd. In het project is ongeveer 600 miljoen euro geïnvesteerd.

De winkel van Swiss Sense meet ruim 700 vierkante meter. Over twee verdiepingen wordt het nieuwe winkelconcept zichtbaar. Steviger dan elders wordt ingezet op inspiratie en beleving. Filiaalmanager Amon Dehati: “Dat wordt onder meer zichtbaar door een mix & match-wand, waarbij je aan de hand van tien stappen jouw droomslaapkamer kunt visualiseren. Je kunt fysieke collages maken in verschillende stijlen, vergelijkbaar met Pinterest. Door materiaal- en kleurstalen van bedden, bedpootjes, gordijnen, vloeren en accessoires met elkaar te combineren, ervaar je direct of het bij elkaar past.”

Daarnaast worden producten op een andere manier gepresenteerd. “Beddengoed, zoals dekbedovertrekken, plaids en kussens, krijgen een prominente plek in de winkel en wisselen regelmatig van presentatie om daarmee in te spelen op het seizoen en de laatste woontrends. Op een Shop-the-look-tafel komen verschillende items, zoals beddengoed, kussens, geuren en andere accessoires te liggen die passen binnen een bepaalde woonstijl”, aldus Dehati. Klanten krijgen extra mogelijkheden om zelf te shoppen. Daarvoor zijn er digitale advieswijzers om bijvoorbeeld het juiste matras of hoofdkussen te vinden.

Slaaponderzoek
Dat goed slapen in coronatijd geen vanzelfsprekendheid is voor Nederlanders en ook niet voor Zuid-Hollanders werd eerder dit jaar duidelijk. Uit onderzoek door veldwerkbureau Panel Inzicht in opdracht van Swiss Sense bleken Nederlanders slechter te slapen en moeilijker uit bed te komen. Vergeleken met andere provincies worden Zuid-Hollanders het minst fit wakker. 44 procent van de respondenten is het eens met de stelling nu minder uitgerust en energiek het bed uit te stappen. Kijk hier voor een compleet overzicht van de resultaten van Zuid-Holland.

Contact

Afdeling PR & Communicatie 
Renée Rijken en Pauline Wooninck
Telefoon: +31 (0) 413 724 763
E-mail: pers@swisssense.nl

Terug naar nieuws