Swiss Sense bekroond met Communicatieprijs Brabant

Slaapspecialist oogst waardering voor campagne For. Every. Body. 

Slaapspecialist Swiss Sense is bij de uitreiking van de Communicatieprijs Brabant in de prijzen gevallen. Het Udense familiebedrijf oogstte succes in de categorie marketingcommunicatie. Swiss Sense ontving een prijs, een zogeheten Bonk, voor de campagne ‘For. Every. Body.’, die in samenwerking met het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising werd ontwikkeld.  

In de campagne wijst de slaapspecialist op het belang van goede nachtrust. “Na gezonde voeding en regelmatig sporten zien wij de enorme impact van slapen op een gezond en gelukkig leven. Dat willen we voor iedereen mogelijk maken”, legt Martine Ansems, manager marketingcommunicatie bij Swiss Sense, uit. “Dat lukt alleen als we de harten winnen van een brede doelgroep. Vandaar: For. Every. Body.”

Stimulans
Een vakjury boog zich in verschillende categorieën over het beste communicatiewerk in Brabant. Daarbij kwam die van Swiss Sense als beste uit de bus in de categorie marketingcommunicatie. Volgens het juryrapport was de commercial, ontwikkeld door advertising agency Megawatt Advertising, ‘een rijk, creatief concept met de belangrijke rol van dit merk in het leven van ons allemaal’. Verder wijst de jury op de ‘strategie waarbij op het vlak van prijsperceptie een beweging is gemaakt van betaalbaar voor sommigen naar betaalbaar voor iedereen’. Ook wordt het bedrijf geroemd om het feit dat de klantbehoefte en -emotie als vertrekpunt is genomen.  

Swiss Sense is erg blij met de waardering. Ansems: “We zijn er trots op dat vakgenoten deze prijs aan ons hebben toegekend. Het is voor ons marketing- en communicatieteam een extra stimulans om de ingeslagen weg verder uit te bouwen. Dat betekent: campagnes maken met merkbeleving waarin niet alleen het bed maar juist mensen centraal staan. Ons ultieme doel is om het belang van goede nachtrust voor iedereen onder de aandacht te brengen, want goed slapen is goed leven.”  

Trots
Simon Coolen, mede-eigenaar van Megawatt Advertising, noemt de prijs een kroon op de samenwerking met Swiss Sense. “Toen wij ‘For. Every. Body’ bedachten, voelden we direct dat het ons op creatief vlak veel mogelijkheden zou verschaffen. We zijn trots op deze pakkende en eigenzinnige campagne. Onze creative Eva Storck en regisseur Niels van den Top verdienen daarvoor alle lof.”

De Communicatieprijs Brabant, ook wel de Bonk genoemd, is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland en werd voor de 25e keer uitgereikt. Het is een initiatief van CommunicatieClub Bourgondië, de regionale beroepsvereniging voor communicatieprofessionals in Noord-Brabant.

Swiss Sense viel donderdagavond in de prijzen bij de uitreiking van de Communicatieprijs Brabant. Marketingmanager Martine Ansems nam de prijs, een zogeheten Bonk, in ontvangst, samen met haar collega Bas Wels, category manager lead. Links: Simon Coolen, mede-eigenaar van Megawatt Advertising. Fotografie door Raldo Neven Fotografie.

Contact

Manager Marketingcommunications, Brand & Corporate PR
Martine Ansems

PR & Communications Advisors
Renée Rijken en Pauline Wooninck

E-mail: press@swisssense.com

Back to Newsroom